3.7.2012

Mistä ei voi vaieta, siitä on puhuttava

Minun kohdallani noin osapuilleen kaikki asiat kuuluvat kyseiseen kategoriaan, kanssaeläjieni harmiksi. Tällä kertaa liikutaan alueella julkiset vessat, joten ei liene syytä kelata kuvan alle, mikäli aihe ei syvemmin kosketa.


Kaikkihan me tiedämme, että tytöt eivät kakkaa. Jos nyt kuitenkin silloin tällöin satut viihtymään hieman pidempään nenääsi puuteroimassa, voit (omalla vastuulla) jatkaa lukemista.

En tiedä olenko yksin tämän asian kanssa, mutta minusta on jotenkin äärimmäisen kiusallista, mikäli isommalta asialta julkisesta vessasta (Tilanne, jota muuten vältän viimeiseen asti, sillä koen henkilökohtaisen kriisin joka kerta joutuessani kakkaamaan ilman mahdollisuutta pestä pyllyäni jälkikäteen, ja pideesuihkulla varustetut julkiset vessat ovat harvinainen aarre. Jokaisessa tilassa, jossa joudun vähänkään pidempiä aikoja viettämään, skouttaan lähes ensitöikseni vessat löytääkseni parhaiten varustellun spotin tarpeilleni.) poistuessani oven takana odottaa jo seuraava hätää kärsivä. Tuntuu jotenkin äärimmäisen henkilökohtaiselta tulla yllätetyksi jonkin niin yksityisen toiminnan jäljiltä. Lisäksi olen joka kerta varma, että juuri silloin olen taatusti unohtanut vetää vessan tai jättänyt jälkeeni vähintäänkin muutamat vauhtiviivat pöntön pohjalle ja todennäköisesti olen vielä vääntänyt mahdollisimman pahanhajuiset ripulit, niin että vahingossakaan ei jää epäselväksi, millä asialla siellä vessassa on oltu.

Lähes yhtä hämmentävä tilanne on itse olla yllättäjän asemassa, kun väkisinkin katse (tai hajuaisti) osuu johtolankoihin edellisen kävijän istunnon luonteesta. Silloin tuntee itsensä jotenkin likaiseksi tirkistelijäksi, astuneensa tilanteeseen, jossa ei oikeastaan olisi sopivaa olla.

Toisenlaista hämmennystä aiheuttaa ihmisten välinpitämättömyys julkisten (ja jopa työpaikan) vessojen siisteyden ylläpitoa kohtaan. Siellä vessassa on se harja ihan syystä, sitä sopii käyttää jos aihetta on. Ei kai jengi kotonaankaan jätä hervottomia kakkaroiskeita pitkin pönttöä ja epämääräisiä nestepisaroita (pliis, ole vettä) istuimelle, eihän? Sitä paitsi mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että itse käyt vain pissalla mutta edellisen kävijän ansiosta pönttöön jää edelleen ilkkumaan ruskea raita. Eihän sitä nyt toisen p*skoja sentään viitsisi ruveta siivoilemaan mutta kerropa siinä seuraavalle tulokkaalle että ne kakat eivät muuten sitten ole minun jäljiltäni.

Ettäs tiedätte.

2 kommenttia:

  1. Haha nauroin vähän kun luin tän koska tää on niiiin tabu mutta niin totta :D
    No voin nyt näin anonyymisti kertoa että mä olen tyttö joka voi käydä ihan millä tahansa hädällä ihan missä tahansa vessassa. Mulle se on jotenkin niin luonnollista että en kauheesti edes ajattele että missä voi pissata ja missä kakata :D
    Mut mun mies taas on ihan eri sorttia. Se voi oikeesti olla viikonkin käymättä isolla asialla jos sopivaa vessaa ei löydy. Esim aina kun käydään mun porukoilla sen vatsaa kai jotenkin ujostuttaa niin paljon että se ei voi käydä vessassa. Voi raukkaa...ja muutenkin sillä on tosi paljon "rituaaleja" kuten sillä pitää olla läppäri tai iPhone vessassa mukana ja se ottaa aina paidan pois kun käy isommalla asialla..
    Yleinen vessa kakkahädälle on kuulemma ehdoton nou nou ja likainen hotellivessakin saattaa ällöttää liikaa...(jos ollaan jossain yhden tähden hotellissa yövytty maailmalla..Suomessahan hotellit ovat yleensä tosi siistejä)
    Ja me ei asuta Suomessa ja täällä pidesuihku ei ole ollenkaan tuttu käsite. Arvaa vaan että meidän ainoassa vessassa (asutaan kaksiossa) ei ole edes KÄSISUIHKUA! Että niin :D
    mua taas ei ollenkaan häiritse... meillä kyl on sellaisia märkiä peppupyyhkeitä veskissä kun mun mies rakastaa niitä :D
    Miten olis sellainen että ostaisit sellaisii käsilaukkuun mukaan?

    hihi hauska että kirjoitit tästä ah niin lunnollisesta mutta nolosta aiheesta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ihanaa että joku muukin uskaltautui kertomaan kakkakokemuksiaan! :D Mua vähän arvelutti, että viittinkö mä nyt tällasesta asiasta tarinoida täällä, mutta en nyt sit malttanut olla tarinoimattakaan.

      Ja jes, sun mies on mun kohtalotoveri! Mäkin kotona melkein aina otan paidan pois isommalla asialla, muuten pelkään et ne helmat jotenki sotkeutuu viimeistään siinä pyllynpesuvaiheessa. Kauheinta on jossain julkisessa vessassa jos on vaikka mekko päällä ja sit yrittää jollain hampailla pitää sitä helmaa ylhäällä samalla kun suihkuttelee peppua :D Mutta hui kauheeta, mä en kyllä pystyis asumaan vessassa jossa (tai ehkä kuitenkin talossa, jonka vessassa...) ei oo minkäänlaista järkevää suihkua, kyllä kotivessassa täytyy olla kakkausfasiliteetit kunnossa! (eikä en kestä että oon kirjottamassa tällasta kommenttia tänne mutta menköön :D)

      Jotain savetteja/tollasia kosteuspyyhkeitä mulla kyllä ainakin ulkomailla on mukana just sen takia, että siellä ei välttämättä niitä pideesuihkuja löydy, ne onneks pelastaa jotain sentään. Kunhan niitä vaan muistais pitää mukana joka laukussa.

      Voi apua, jääköhän muhun nyt ikuisiks ajoiks joku kakkaleima. :D No, ihan luonnollinen asiahan se on.

      Poista